söndag 28 juni 2020

Torra badkläder

I natt sov jag som en stock, men Mikael tyckte det var alldeles för varmt så han tog lite sovmorgon medan jag vädrade ur husbilen och tog det lugnt. Betalade räkningar (tack för mobilbanken - så smidigt!) och läste lite. 

Lilly åkte tillbaka till sin hemmahamn då det varnades för åska. 

Vid lunch åkte vi mot Vadstena. Det är en fin ställplats där (225:- inkl el), och väl där upptäckte vi att den var än bättre i år då de även asfalterat ställplatserna och så är det gräs emellan att sitta på. Perfekt! Nu kunde man dessutom använda koden som går till servicehuset på andra sidan vallgraven till de toaletter som är vid receptionen till slottet. Och bron till slottet var nere hela tiden. Mycket, mycket bra!

Vi upptäckte när vi kom fram att vi åkt och luftat våra badkläder hela vägen från Hästholmen till Vadstena. Mikael hade satt fast dem ordentligt med "båtklämmor" så vi hade ju som tur var inte tappat dem. Men det såg nog ganska kul ut. Och torra var de ju verkligen. 

Vi tog oss till Rådhuskällaren och åt gott. Sedan blev det en glass till efterrätt. Passade också på att handla på Coop. 

Det var supervarmt och kvalmigt, men varken åska eller regn kom. 18.30 hade jag styrelsemöte via telefonen och därefter tog vi oss mot servicehuset för att duscha. Vi läste fel kod på biljetten först men fick hjälp in av andra resenärer. Mikael som duschade snabbare än mig gick ut för att vänta på mig utanför. Inne i duschen hör jag hur det dundrar till och sedan lät det som om nån hällde sten på taket. Snabbade mig då för att kunna släppa in Mikael som tagit skydd vid det stora trädet utanför. Vi hade ju inte den rätta koden i huvudet så han kom ju inte in igen. När jag väl "räddat" honom blev vi kvar en låååång stund där inne i det kvalmiga servicehuset där torktumlare och duschar gjorde luften väldigt fuktig. Det åskade rakt över oss och fullkomligt vräkte ner. Även hagel kom det. 



Till sist minskade regnet så att vi kunde ta oss tillbaka till Olvert igen. 
Nu har vi spelat Yatzy och skitgubbe och njuter av att temperaturen sjunker både utomhus och i bilen. 

Don efter person? ;-)

Välbesökt men inte trångt. Inga problem att hålla distans. 

Mäktigt slott att vandra igenom.

Jag slappar i soffan och Mikael i sängen. Gott om plats!

Insekternas paradis!

Detta var inte en plats med el... annars hade vi definitivt tagit den! (internt)

Nån gång ska jag gå in här också på guidad tur. För det har vi inte gjort än. 

En egen rejäl gräsplätt och sedan nästa husbilsplats med asfalt. Kanonbra!

Utsikt från bilen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar