onsdag 10 juli 2019

Parkeringssvårigheter och långt toabesök på slottet...

Igår kväll blev kortspelandet ihållande så vi kom i säng sent. Ännu senare fick herrarna sig ett spännande toabesök (för att inte tala om den stackars campinggästen som träffade på dem).
Vi tog en rejäl sovmorgon och åkte sedan mot Gripsholms slott.
Efter en ångestfylld parkeringsstund fick vi till sist plats. Tur att inte jag kör!









Vi började med att gå en guidad tur som var väldigt givande! Ett fantastiskt slott!





Den kungliga sängen! 


Efter besöket skulle vi bara ta ett snabbt toabesök. Men på min toalett fanns inget papper... Och det behövde jag. Försökte få kontakt med någon annan på toan, men det var hela dörrar och väggar så det funkade inte så bra. Messade då till alla i sällskapet och ringde dessutom, men ingen av dem hade ljud på så de bara väntade och väntade...
Jag hann börja fundera på om jag skulle ta till kvittona i handväskan. Men till sist tog de upp sina telefoner... =)


Vi tog en enkel lunch i Mariefred och kollade in den smalspåriga järnvägen som fanns där. Hade vi haft mer tid kunde vi ha åkt en tur med den.
Vi handlade även på systembolaget och kollade in några affärer. Innan vi åkte passade vi på att tanka för att sedan dra mot Flen.







Nu är vi på plats utanför Flen hos kompisar till A & T. Mer eller mindre breda vägar tog oss dit. Jag försöker nu febrilt charma till mig den lille sötingen som gömmer sig under huset men det verkar svååååårt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar